+31 (0)85 - 401 8320

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat moet ik doen met klachten?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over een product of over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht aan onze klantenservice door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/ of telefonisch. Onze medewerkers van de klantenservice zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid op te lossen.

Wij zullen uw klacht in de meeste gevallen binnen twee werkdagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Berekenen jullie ook verwijderingsbijdrage of andere milieu-belasting?

We willen de prijzen naar onze klanten graag duidelijk houden, daarom zijn al onze prijzen inclusief eventuele verwijderingsbijdrage en/of overige milieu belastingen. Uiteraard worden alle prijzen ook inclusief BTW vermeld. Op e.v.t. verzendkosten na komen er verder dus geen verborgen kosten meer bij.

Nemen jullie oude apparaten of zonnebanklampen mee retour?

Helaas nemen de bezorgdiensten geen oude apparaten of lampen mee retour. U kunt ze wel kosteloos inleveren bij het milieudepot in uw woonplaats.

 

Bestellen

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Ja zeker, als u om welke reden dan ook liever telefonisch bestelt of per mail mag dat zeker. Houdt er wel rekening mee dat betalen dan uitsluitend mogelijk is middels overboeking of iDEAL. De levertijd kan hierdoor wat langer zijn. Onze contactgegevens vindt u hier terug: klantenservice.

Hoe ziet het online bestelproces eruit?
  • Op iedere productpagina kunt u middels de knop "In winkelwagen" producten aan uw digitale winkelwagen toevoegen.
  • U komt vervolgens automatisch terecht op de winkelwagen pagina met een overzicht van de inhoud.
  • Om de bestelling te plaatsen drukt u op de knop "Ga door naar afrekenen".
  • Stap 1: Registreren en afrekenen - geef aan of u met of zonder account wilt afrekenen of login op uw bestaande account en druk respectievelijk op "Ga verder" of "Inloggen"
  • Stap 2: Factuuradres - geef hier uw factuur- en e-mail adres op en druk op "Ga verder".
  • Stap 3: Afleveradres - indien gewenst kunt u hier een afwijkend afleveradres opgeven. Hiervoor is het noodzakelijk om in stap 2 voor "Naar ander adres verzenden" te selecteren. Klik vervolgens op "Ga verder"
  • Stap 4: Verzendmethode - maak een keuze uit de beschikbare verzendmethodes voor uw bestelling en klik op "Ga verder".
  • Stap 5: Betaalmethode - geef aan hoe u wilt betalen en klik op "Ga verder".
  • Stap 6: Controleer uw bestelling - controleer voor alle zekerheid uw adresgegevens, de bestelling en accepteer onze Algemene Voorrwaarden door een vinkje te plaatsen voor "Vink aan om akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden.".
  • Afrekenen - zodra u in stap 6 heeft geklikt op "Afrekenen" wordt u doorgestuurd naar een nieuwe pagina voor het voltooien van de betaling. Als u heeft gekozen voor "Achteraf betalen - Klarna" dan krijgt u direct te horen of de bestelling is geaccepteerd of niet. Indien u heeft gekozen voor "Overboeking (vooraf)", dan ontvangt u hiervoor de instructies per e-mail.
Kan ik bestellen zonder BTW te betalen (intracommunautaire levering)?

Dit is mogelijk als u ondernemer bent binnen de EU, maar niet in Nederland. De levering is dan belast met 0% BTW. Hiervoor is het noodzakelijk om vóóraf een zakelijk account bij ons aan te vragen (per e-mail). We hebben hiervoor nodig, uw naam, bedrijfsnaam, adres en een geldig BTW-nummer. Onze contactgegevens vindt u hier terug: klantenservice. Als particulier buiten Nederland maar binnen de EU kunt u niet zonder BTW bestellen.

Let op: het is achteraf niet meer mogelijk om een factuur aan te passen en de BTW terug te storten.

 

Garantie

Krijg ik garantie op mijn bestelde artikelen?

    Op alle artikelen die u bij ons kunt bestellen geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als u een artikel heeft ontvangen waarbij u van mening bent dat dit niet het geval is verzoeken wij u de klacht tijdig kenbaar te maken bij onze klantenservice (bij voorkeur via e-mail), zodat we zo snel mogelijk tot een passende oplossing kunnen komen.

    Op een aantal artikelen is naast de wettelijke garantie ook een fabrieksgarantie van toepassing. Deze garantie geldt altijd als een extra garantie op de wettelijke garantie en wordt u gegeven door de fabrikant of importeur. Zij kunnen hieraan hun eigen voorwaarden stellen en de duur van de garantie is terug te vinden op de productpagina van het betreffende product.

    In geval van defecte lampen verzoeken we u voor een efficiënte afhandeling om onderstaande procedure zo goed mogelijk op te volgen.

Wat moet ik doen als een bestelling beschadigd wordt afgeleverd?

    Als het pakket aan de buitenkant zichtbaar is beschadigd, of in het geval van zonnebanklampen u het glas kunt horen rinkelen, handelt u dan als volgt:

    • Laat een notitie maken door de chauffeur voordat u tekent voor ontvangst.
    • Geef hierbij als reden aan dat het pakket beschadigd is.
    • Neem contact met ons op, zodat wij zo snel mogelijk een nieuwe zending kunnen regelen.

    Komt u er achteraf achter dat uw bestelling beschadigd is, neem dan tijdig contact met ons op (bij voorkeur per e-mail). Vermeld hierbij de volgende gegevens:

    • Uw ordernummer (zie pakbon).
    • Naam van beschadigde product (zie pakbon).
    • Aantal beschadigde items.
    • Foto van beschadigde product(en) in geopende doos.
    • Foto van (beschadigde) doos/ verpakking buitenkant.

    We nemen uw klacht dan zo spoedig mogelijk in behandeling. In verband met de eisen van onze transportverzekering, kunnen we aanvragen zonder beeldmateriaal helaas niet in behandeling nemen.

Wat moet ik doen als er een lamp niet brandt of defect blijkt?

Vervelend dat er een lamp niet brandt. Om te achterhalen wat de exacte oorzaak is willen we u vragen het volgende te proberen:

  • Probeert u de defecte lamp eerst op een positie waarbij een andere lamp wel werkt en zorg er voor dat de lamp correct in de fitting is geplaatst. Als de lamp daar wel werkt kunt u op de niet werkende positie het beste even de starter omwisselen voor een (oude) werkende en het nogmaals met de lamp proberen. Zo controleert u of het aan de starter ligt, de lamp niet goed geplaatst was of dat er een ander defect is.
  • Als het om een kapotte starter gaat, stuurt u ons dan een email met daarin het ordernummer. We sturen dan zo snel mogelijk een nieuwe op.
  • Kies in geval van een defecte lamp uit de situatie hieronder die van toepassing is voor verdere instructies:

Lamp brandt direct na levering niet
Blijkt na bovenstaande test dat de lamp daadwerkelijk defect is dan ontvangen we graag een e-mail met de volgende gegevens:

  • een foto waarop alle lampen zichtbaar zijn met opdruk en het apparaat ingeschakeld is
  • de productiecode (of een foto hiervan). Op onderstaande afbeelding kunt u zien waar deze code op de lamp staat:
    Zonnebanklamp productiecode
  • uw ordernummer en/of naam en adresgegevens

We beoordelen dan uw mail zo spoedig mogelijk en nemen eventueel contact op voor aanvullende informatie. Blijkt hieruit dat uw lamp inderdaad defect is dan sturen we kosteloos een nieuwe lamp op en hoeft u de oude lamp niet retour te sturen.

Lamp brandt niet meer binnen de garantie
Blijkt na bovenstaande test dat de lamp daadwerkelijk defect is dan ontvangen we graag een e-mail met de volgende gegevens:

  • een foto waarop alle lampen zichtbaar zijn met opdruk en het apparaat ingeschakeld is
  • de productiecode (of een foto hiervan). Op onderstaande afbeelding kunt u zien waar deze code op de lamp staat:
    Zonnebanklamp productiecode
  • uw ordernummer en/of naam en adresgegevens

We beoordelen dan uw mail zo spoedig mogelijk en nemen eventueel contact op voor aanvullende informatie. Indien de lamp nog binnen de wettelijke garantie valt sturen wij u kosteloos een nieuw exemplaar toe.

 

Zonnebanklampen

Ik heb witte strepen op mijn rug over de hele lengte, hoe komt dat en wat kan ik eraan doen?

De strepen op het lichaam worden veroorzaakt door het feit dat daar waar de acrylplaat op de steunen leunt geen licht doorlaat. Dit is een normaal gegeven en ongeacht van welke lampen u gebruik maakt. Hoe sneller u de huid laat bruinen, des te opvallender dit verschijnsel voorkomt. Het probleem komt dan ook vaak voor als u van standaard basis lampen overstapt naar snelbruinlampen en u de bruiningstijd niet voldoende inkort.

Ons advies: de bruiningstijd inkorten en proberen iedere sessie niet exact op dezelfde plaats te gaan liggen of eventueel tijdens een sessie een heel klein stukje opschuiven. Beoordeel het resultaat vervolgens na een aantal sessies.

Welke lamp moet ik kiezen als vervanger voor de Philips Cleo Effect 90 Watt van 176 cm?

Deze zonnebanklamp is geschikt voor zonnehemels waarin lampen met een dikte van 26 mm zitten. Deze lampen zijn dunner dan de gebruikelijke lampen. Dit wordt in sommige zonnehemels gedaan om zo meer lampen in de hemel gemonteerd te krijgen wat het bruiningseffect ten goede komt. Doordat de lampen dichter op elkaar zitten wordt het lichaam meer egaal bruin.

Philips maakt zelf geen zonnebanklampen meer, maar er is nog wel een geschikt alternatief verkrijgbaar: Cosmedico Cosmolux Slimline 90/92 W.

Welke lamp moet ik kiezen als vervanger voor de 70 Watt van 150 cm?

De 70 Watt lampen zijn net zoals de 90/92 Watt lampen dunner en konden hierdoor dichter op elkaar geplaatst worden in de zonnebank. Helaas is er geen fabrikant meer die 70 Watt lampen produceert. Hierdoor bent u aangewezen op 80 Watt lampen van 150 cm. U moet wel goed controleren of er voldoende ruimte is voor deze lampen. De oude 70 Watt lampen zijn namelijk 26 mm dik en de 80 Watt lampen 38 mm. Er moet dus nog wel een klein beetje ruimte over blijven tussen de lampen.

Wat is een reflector zonnebanklamp?

Een reflector zonnebanklamp is een lamp met een ingebouwde reflector. U heeft die nodig in zonnehemels en zonnebanken die geen reflectieplaat achter de lampen hebben. De reflector lampen zijn overigens ook prima te gebruiken in apparaten met een reflectieplaat.

Over de hele lengte van de lamp loopt precies op de helft een lijn. De ene helft van de lamp is de reflector en de andere helft is het deel waar het UV licht uit komt. Belangrijk is dus dat u de goede kant naar u toe richt want anders gebeurt er niks (de reflector houdt dan alles tegen). Makkelijke manier om het goed te doen is door het logo zichtbaar aan de voorkant te houden (aan de kant van het lichaam dus). Dan zit de lamp altijd goed.

 

Collageenlampen

Kan ik de bruiningslampen lampen in mijn zonnebank/ zonnehemel probleemloos vervangen door collageenlampen?

Dit is zeker mogelijk. Zorg wel dat de lengte en het vermogen van de lampen gelijk blijven. Als uw zonnebank geen eigen reflectorplaat heeft, dan is het noodzakelijk om te kiezen voor collageenlampen mét ingebouwde reflector. Het vervangen van de lampen wordt door de meeste mensen gewoon zelf gedaan.

Kan ik de 90 W lampen in mijn PalmBeach of ieder ander merk vervangen voor collageenlampen?

De 90 Watt lampen in uw zonnehemel zijn dunner dan de standaard 100 W lampen, namelijk 26 mm i.p.v. 38 mm. Helaas zijn er in die uitvoering geen collageen lampen verkrijgbaar. Er zijn wel mensen die 90 watt lampen vervangen voor 100 watt. Maar u dient er dan rekening mee te houden dat er voldoende ruimte tussen de lampen is en de kans bestaat dat de hemel niet meer in iedere positie open blijft staan (toename in gewicht van de lampen).

 

Monteren

Hoe vervang ik de HPA lampen van een Philips/ Hapro Sunmobile?
  • Verwijder het filterglas dat voor de lampen zit (veelal bevestigd met kruiskop schroeven).
  • Verwijder de oude lampen door ze naar een kant te drukken en vervolgens aan de andere kant naar u toe te halen.
  • Monteer de nieuwe lampen in omgekeerde volgorde, zonder met de blote handen vast te pakken (bijv. met keukenpapier).
  • Indien de lamp toch wat vettig is geworden zit bij de meeste HPA lampen een reinigingsdoekje in het doosje om de lampen schoon te maken.
  • Belangrijk: monteer altijd eerst het filterglas weer terug voordat u het apparaat inschakeld. Het glas is een filter en u mag de zonnehemel absoluut niet gebruiken zonder het glasfilter. In de meeste gevallen zullen de lampen niet ontsteken als het glas niet is teruggeplaatst omdat daar een veiligheidsschakelaar op zit.
Hoe vervang ik de lampen van een Philips/ Hapro Innergize?

De meeste mensen doen dit gewoon zelf. Het is niet het meest eenvoudige apparaat, maar als u er de tijd voor neemt en de instructies goed opvolgt is het goed te doen. Download hier de handleiding Hapro/ Philips Innergize lampen vervangen met handige foto-instructies. Te gebruiken voor alle Innergize zonnehemels.

"Trotse bezitter van hét online keurmerk!"

Certificaat Thuiswinkel Waarborg